"NikMatiLah KeHiduPan InI SeLaGi KiTa DiBeRi PeLuAnG UnTuk MeNikMaTinYa... TeTapI, JanGan SeSeKali KiTa LeKa DenGan KeNikMaTaN Itu..." ~Coretan by Lily Balqis

~ menulis sekadar untuk suka-suka.. nasihat dan panduan untuk diri sendiri, jangan sesekali disalah erti.. ~

Friday, October 28, 2011

BuKaN HaNya SuRaTaN, TaPi SaTu PerJaLaNaN...

" Segala apa yang  terjadi dan berlaku itu sekalipun menimpakan penderitaannya padamu, ia pulalah yang akan merasakan kepadamu kenikmatan.... Berhati-hatilah, jangan sampai kita berputus asa dan merasa kecewa..... "


Ya Allah, aku sentiasa memohon kepada-Mu agar aku sentiasa beri kekuatan dan ketabahan dalam menempuhi segala dugaan dan cabaran dalam hidup... Sekuat mana pun hati ini, kekadang rapuh dan timbul rasa kekecewaan dalam diri... Tapi aku tetap berusaha agar kekecewaan itu menghimpit diri ini dan sesekali tidak akan berputus asa, kerana aku tahu sesungguhnya, tiada satu pun kesempitan melainkan sesudahnya datang kelapangan, dan tiada satu pun kesulitan melainkan sesudahnya ada kemuhan.... Itulah janji Allah dan ketentuan dari-Nya...


" Aku juga pasti seperti melihat malam ini, bila sempurna kegelapanya pasti akan datangnya pagi hari dengan cahayanya yang menyinari muka bumi serta seluruh alam maya yang  pernuh warna warni kehidupan ..."    



Dah SiNggaH SuDi-sUdiLer KoMeN, TaK PuN PaNdaNg JeK DaH CuKuP..

No comments:

Post a Comment