"NikMatiLah KeHiduPan InI SeLaGi KiTa DiBeRi PeLuAnG UnTuk MeNikMaTinYa... TeTapI, JanGan SeSeKali KiTa LeKa DenGan KeNikMaTaN Itu..." ~Coretan by Lily Balqis

~ menulis sekadar untuk suka-suka.. nasihat dan panduan untuk diri sendiri, jangan sesekali disalah erti.. ~

Thursday, September 29, 2011

NoTa CinTa....


Cinta itu datang tidak diundang... Ianya  datang dan bertandang dalam hati dan cukup membahagiakan... Cinta telah mengajar aku erti gembira, curiga, cemburu, bahagia dan dihargai... Cinta juga membuatkan hari-hari yang kulalui penuh dengan cerita dan kenangan-kenangan yang cukup indah.... Aku bahagia mengenal cinta, lagi-lagi apabila ianya adalah Cinta pertama...

Tapi... itu semua dulu, sebelum aku kecewa dengan Cinta itu... Cinta itu banyak memberi pengajaran buat aku... Cinta itu juga yang membahgiakan aku, kini ianya menjadi satu cinta yang berduri menusuk kejantung ini... Cinta itu yang dulu mengukir senyuman dibibir ini, kini membuatkan kelopak mata ini tidak kering dengan airmata...

Hati ini sering tertanya-tanya... Kenapa Cinta itu tidak pernah faham apa yang aku tanggung selama ini?... Kenapa Cinta itu seperti tidak pernah memahami apa yang terbuku di hati?.... kenapa Cinta itu seolah-olah membuat hati ini seperti sampah, dibuang dan dibiarkan tidak pernah ambil peduli?... Berat sungguh dugaan darimu Cinta....Tidak mengapa Cinta... aku berterima kasih padamu Cinta kerana sudi singgah dan bertahta di hati ini... 


Tapi kini, setelah sekian lama hati ini disakiti... Aku tidak mengerti? Kenapa Cinta itu datang kembali? Adakah dia mahu mengubati kembali hati ini yang pernah disakiti atau ingin menghancurkan ianya kembali untuk kesekian kalinya? aku keliru dengan cinta itu... Aku tidak tahu adakah aku kuat dan tabah untuk melupakan cinta itu... Cuma apa yang mampu aku pasrah dan berserah segalanya pada yang Maha Esa....

P/s : Saja jek tulis nota ni, utk aktifkan blog... xder idea nak tulis entry... so, merepek aje... hahahaha....

Dah SiNggaH SuDi-sUdiLer KoMeN, TaK PuN PaNdaNg JeK DaH CuKuP..

No comments:

Post a Comment