"NikMatiLah KeHiduPan InI SeLaGi KiTa DiBeRi PeLuAnG UnTuk MeNikMaTinYa... TeTapI, JanGan SeSeKali KiTa LeKa DenGan KeNikMaTaN Itu..." ~Coretan by Lily Balqis

~ menulis sekadar untuk suka-suka.. nasihat dan panduan untuk diri sendiri, jangan sesekali disalah erti.. ~

Saturday, October 1, 2011

HiAsAn DaLaM PoNdOk BuRuk Ku.....

Semue hiasan dalam rumah ni adalah kreativiti saya mengkitar semula barang-barang lama yang dah x pakai dan juga barang yang saya nak buang tapi tak jadi nak buang..... actualy raya aritu dh nk buang dh sume barang-barang ni... tapi dengan sedikit kreativiti yang ada, saya dah tukar ianya jadi sesuatu yang sangat menarik.... Nasib baik x buang... hehehehe....

Jom, kita tengok apakah barang-barang itu??? JeNg,JeNg,JeNg!!!.....

TaDaHHHHHHHHHHHHHH!!! (poyo jek)




Ini adalah pasu bunga... memanglah pasu bunga kalau dah ada bunga dalam diakan? takkanlah pasu sayur plak.... hihihihih... sengal.... kalau korang nak tahu pasu ni saya buat sendiri dari kotak.... kemudian saya varnish... Cantik tak??? Orang semua ingat pasu tu pasu kayu....




Hiasan reben pada pasu ni, adalah reben langsir yang aku guna untuk langsir raya tahun lepas,,, oleh kerana masa aku nk gubah pasu ni masa malam raya 2, aku lupa nk beli accessoriesnya aku gunalah reben 2...  Begitu juga butterflies 2 lebih masa aku buat gubahan kahwin orang.... hehehehe... okeylah kan???




Cermin ni pulak aku cermin yang terbiar kat atas almari... Memang dh buruk giler kayunyer, ngan idea dan kretiviti yang bajet baik aku sampul guna kain.. kalau korang nak tahu kain 2 pada mulanya aku nak buat kepala langsir... tapi oleh kerana aku beli terkurang dan malas nak beli lagi... aku tak jadi buat.... daripada ianya terbuang aku pun manfaatkan kain 2..... JADILAH 2 benda ini.....




Meja ni pun mula dah nak lego gak... coz aku malas nk cari alas meja bulat 2... tapi.... inilah jadinya....




Pasu ini di buat dari kertas surat khabar lama... tapi ini bukan saya yang buat, ini hasil kerja tangan anak sedara saya.... Gubahan dalam pasu itu sahaja yang saya buat....

Okelah, itu sahaja yang dapat muatkan untuk entry saya kali ini... kalau ada masa dan entry yang menaik saya post lagi okey... Byeee......


Dah SiNggaH SuDi-sUdiLer KoMeN, TaK PuN PaNdaNg JeK DaH CuKuP..

No comments:

Post a Comment