"NikMatiLah KeHiduPan InI SeLaGi KiTa DiBeRi PeLuAnG UnTuk MeNikMaTinYa... TeTapI, JanGan SeSeKali KiTa LeKa DenGan KeNikMaTaN Itu..." ~Coretan by Lily Balqis

~ menulis sekadar untuk suka-suka.. nasihat dan panduan untuk diri sendiri, jangan sesekali disalah erti.. ~

Monday, May 23, 2011

Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl

hai kengkawan... dh lama x update blog ni...
busy memanjanglh gamaknya... businesswoman katkan... hahahaha...
xtau nk citer apa ek???
xder cerita yg menarik yg nk dkongsikan bsama...
cuma lately ni busy skit n rasa penat krn sibuk bniaga n mpromosikan produk keluaran per prusahaan family yg diambil alih oleh aku skrang ni....
Sekarang bru aku, tau bukan mudah tuk kita nk menjual sesuatu produk 2 kpd org ramai... lg2 produk yg mereka x pernah lihat... mcm2 kerenah n ragam customer ni, yg kita kena hadapi... 
Bukan 2 aja ngan penat n masa kita yg x menentu, keluar subuh... kekadng tgh malam bru balik rumah... nasib baik MY BELOVED HUSBAND sanggup berkorban berhenti kerja n menolong aku keluar brniaga n mencari pasaran baru... memang aku akui, kewangan aku mukin dlm beberapa bln ni mukin x brapa kukuh... tp x kisahlah, org ckp mula2 memang susah, nanti lama2 insya- Allah, adalah rezekinya... "Bukan Mudah Untuk Berjaya... Tapi Memang Mudah Untuk Gagal" apa yg penting usaha n semngat yg tabah tuk hdapi apa jua halangan n rintangan... Aku mesti kuat semangat n jgn mudah patah hati... CHAIYOKKK!!!!
Bestkan kalu kita tgk usahwan2 lain yg bjaya... 2 sume mjd pembakar semngt n dorongan aku tuk bjaya... org lain bleh xkan aku xblehkan??? kalu kita selami latarbelakang kejayaan usahwan2 yg bjy 2,,, x sume yg dpt mncapainya ngan mudah... mesti mereka akn melalui zaman kejatuhan n bru dpt mereka mngecapi ksenangan akhir,.. kita hanya menilai kejayaan dorang tp x pernh tahu ksusahan dorang bagaimana nk mngecapi sume 2kan??? bukan semudah yg dsangka.... Semoga 1 hari nanti aku pn boleh mnjd sehebat n setanding usahwan yg bjaya di luar sana... Amin....
okleh, rasanya sampai sini shj... coz dh maghrib... kalau ada masa akn ku coretkn lg d'blog aku yg seberapa ini... terima kasih krn sudi membaca.... LOL... ^^ <3
BYE.... WASSALAM.....

Dah SiNggaH SuDi-sUdiLer KoMeN, TaK PuN PaNdaNg JeK DaH CuKuP..

2 comments: