"NikMatiLah KeHiduPan InI SeLaGi KiTa DiBeRi PeLuAnG UnTuk MeNikMaTinYa... TeTapI, JanGan SeSeKali KiTa LeKa DenGan KeNikMaTaN Itu..." ~Coretan by Lily Balqis

~ menulis sekadar untuk suka-suka.. nasihat dan panduan untuk diri sendiri, jangan sesekali disalah erti.. ~

Wednesday, March 16, 2011

Assalammuailaikum...

Malam-malam begini terasa untuk mencoretkn sesuatu diblog ini...
hati sentiasa rasa gelisah n gundah gulana... x tau kenapa n apa permasalahannya...
urm... susah untuk menjwb persoalan hati ini...

Alhamdulillah... rasa bersyukur sgt Allah masih lg memberi diri ini ruang untuk mengecapi segala
nikmat d muka bumi, yg penuh dgn keamanan n kedamaian...... hingga bila aku pn x tau...
hanya Dia yg Maha Mengetahui segalanya....

Tiba2 hati begitu sebak bila melihatkan keadaan tsunami d luar sana... terasa n tfikir bagaimana kalu
aku yg menghadapi bencana sebegitu... Ya Allah, x dpt d bayangkan, n airmata ini seakan2 mahu menitis terkenangkan mcm mana aku nk menyelamatkn diri sendiri serta keluarga yg amat aku sygngi.... "Ya Allah, Engkau selamatkanlah hambaMu ini dari segala malapetaka dan bencana"... x sanggup n x tertanggung rasanya..... tapi kalu itu ketentuanNya maka kita sbg manusia dan hambaNya harus redha.... beramalah dan minta keredhaanNya serta pengampunan dariNya atas segala dosa2 yg telah kita lakukan...  sesungguhnya kita adalah hambaNya yg tlalu lemah n tlalu leka dengan keindahan duniawi... Subahanallah.....
(pesanan buat diriku sendiri)....

Doaku pada mlm ini "Ya Allah, jika aku menutupkan mataku malam ini, Engkau bukakan mataku kembali dan bangkitkanlah hambaMu ini pada keesokan harinya agar dapat aku mengecapi lagi kehidupan di muka bumiMu... Amin...."
Dah SiNggaH SuDi-sUdiLer KoMeN, TaK PuN PaNdaNg JeK DaH CuKuP..

No comments:

Post a Comment