"NikMatiLah KeHiduPan InI SeLaGi KiTa DiBeRi PeLuAnG UnTuk MeNikMaTinYa... TeTapI, JanGan SeSeKali KiTa LeKa DenGan KeNikMaTaN Itu..." ~Coretan by Lily Balqis

~ menulis sekadar untuk suka-suka.. nasihat dan panduan untuk diri sendiri, jangan sesekali disalah erti.. ~

Sunday, February 6, 2011

" moga rasa kaseh dan sayang sentiasa tersemai dengan subur dalam sanubari "

Akhir-akhir ini, kesepian sentiasa menemani diri. Jiwaku dilanda keresahan. Damai ku seakan-akan diragut. Entah mengapa hati ku dirundum kesedihan. Mengapa? Aku sendiri tidak mengerti. Mungkin ini ujian Ilahi buat insan seperti aku. Pada teman ku lemparkan senyuman, mereka tertawa, aku turut tertawa. Namun dlm hati masih tiada damai dan tersimpan seribu rahsia. Tenang ku entah di mana. Termenung aku mencari jawapan, masih tiada jawapannya. Ketika menghadap-Nya, ku adu sepuas-puasnya, biar aku peroleh damaiku, tenang ku dan senyumanku. Pada-NYA jua, ku bisikan agar jiwa laraku tenang. Pada-NYA jua agar aku dijauhi dari perkara-perkara buruk yang mampu membuat aku berpaling dari landasan hidup. Ku ceritakan pada-NYA tentang segala permalahan hati ku. Ku pohon pada-NYA agar dikurniakan rezeki yang halal dan dimakbulkan segala impian.. Selebihnya biar hanya aku dan DIA yang mengetahui segalanya... Moga aku mampu melalui dugaan ini. Moga aku tabah untuk terus melangkah dan terus melangkah... 

Dah SiNggaH SuDi-sUdiLer KoMeN, TaK PuN PaNdaNg JeK DaH CuKuP..

No comments:

Post a Comment