"NikMatiLah KeHiduPan InI SeLaGi KiTa DiBeRi PeLuAnG UnTuk MeNikMaTinYa... TeTapI, JanGan SeSeKali KiTa LeKa DenGan KeNikMaTaN Itu..." ~Coretan by Lily Balqis

~ menulis sekadar untuk suka-suka.. nasihat dan panduan untuk diri sendiri, jangan sesekali disalah erti.. ~

Monday, January 31, 2011

Hoihoihoi!!!!

Hai my beloved readers!!!.....


Actually xder per2 nk dicitakan cuma terasa bowink sgt hari ni...

keje umah sume dh settle, so.... amik pluang ni nk membebel 

kejap dlm ini belog. he3.. biasanya aku waktu2 mcm gini xder

kt umah,sibuk tlng my father kt kilang roti... but now,dsebabkan 

keta dh accdnt, bcuti panjanglh jwabnya... huh... pth kaki, 

pth hati n pth segala2nya.... raya ni pn duk umah jelahkn... 

org lain sume sibuk duk mkn angin.... sedihnya.... :'( 

xpe, sib baik ari2 dh g mkn angin... Cameron Highlands lg,..

so... no hal!!.nk story aper ek??? klah, dsebabkn aku create dis

belog tuk aku luahkan perasaan n storykn pe2 saja yg aku nk... 

so ikut suka ati akulah ye!!!! ha3.... 

Hari ni rasa hepi skit kot, coz nampak matahari...(mcm org 

jakun plak ek x penah nampk matahari ker?? memang pn coz 

selalu nmpak mata'air jek kihkihkih... apadaaaa!!!...) 

air parit kt belakang umah aku yg smlm aku tgk dh melimpah

ke tanah, ari ni nampak surut skit... org mesti herankan, 

apalah kena mengena air parit ni ngan aku??? kah3.... 

aku keje JPS ke??? ayat x bleh blah... sebenarnya, kalu hujan 

mcm smlm n hari yg sblum2nya... alamatnya, banjirlh tempat 

aku ni... xnklah banjir lg mcm thun2 yg lepas...

(aku pn x ingt thun bila masa 2 banjir melanda ek?)... 

penat tau nk naikkan brg2 kt tempt tinggi,.. maka.. umah aku 

ni sarat plak ngan brg2 antik, umah org tualah katakan, 

bukan umah org2 tua tau... kihkihkih... 2 bru citer 

sblum banjir, pas banjir plak, penat woooo... nk basuh segala 

mcm kotoran,ngan lumpur, ngan bau yg mcm2 ada n 

byk lglah....untung kedai apek kt senggarang 2, coz org kg 

sume masa 2 sibuk beli mop, span sedut air n mcm2 lglah tuk 

bersihkn umah, tmasuk mak mertua aku.....

(eh! arwah mak mertua aku).. org2 kg hepilah, coz 

masing2 dpt bantuan rm700, 1 keluarga... masa 2 aku x 

dpt mak mertua aku yg dpt... ha3....adoyaiii... 

itu sume kenangan2....

Kalu korang nk tau gak, masa 2lah, aku n hubby tido kt atas 

katil d mana kt bwhnya penuh ngan air, bak kata org ape???

katil terapung... mcm 2lah lebih kurang.. kelakar sgt bila 

dfikirkn blik... tp kenangan yg manis jugak... hu3... org lain,

sibuk pindah kt tempat pemindahan banjir, tp kami x... mlslah,

ramai2 kt 1 tempt mcm 2... x selesakn?? lgpn masa 2, nasib baik

banjir kt umah ini x brape kritikal... cuma, masa air naik agak

kritikal aku blik umah mak aku... n air surut skit bru aku blik 

umah ni semula... coz susah aku kejekan.., nk brulang dr

umah mak ke tempat keje agak jauh gak.... ha3...

Ya Allah!!! x abis lg aku mbebel kt cni.... ujan sudah!!!!..he3..

klah, kita sambung lg next time.... nk p angkat baju.... harap2 

sempatlah kering....


Byeee!!! have a nice day alls.....

Dah SiNggaH SuDi-sUdiLer KoMeN, TaK PuN PaNdaNg JeK DaH CuKuP..

No comments:

Post a Comment