"NikMatiLah KeHiduPan InI SeLaGi KiTa DiBeRi PeLuAnG UnTuk MeNikMaTinYa... TeTapI, JanGan SeSeKali KiTa LeKa DenGan KeNikMaTaN Itu..." ~Coretan by Lily Balqis

~ menulis sekadar untuk suka-suka.. nasihat dan panduan untuk diri sendiri, jangan sesekali disalah erti.. ~

Monday, September 5, 2011

Selamat Hari Raya Aidilfitri....

Assalamualaikum... apa kabo sume??? lama x jengah blog ni... windu plak rasenya.... yelah dr bulan puasa hinggalah skrg ni byk benda yg nk kena settle... lagi2 sume benda kita nk kena wat sendiri... dr persiapan puasa hingga persiapan berhari raya.... but now... rasalah lapang skit n everthing dh settle...
Persiapan raya tahun ni teramt simple n ala kadar... everthng aku wat sendiri x upah org... wat kuih raya sendiri, jahit langsir sendiri... mengemas umah sendiri.... masak sendiri... n balang kuih raya pun aku hias sendiri.... sungguh puas hati.... hehehehehe..... cuma baju kurung aku n baju melayu hubby jek aku upah org... coz aku x pandai... kalu pandai mesti aku wat sendiri.... huhuhuhuhu.... (tahun budget ni sebenarnya.. hahahahaha....)
Tema hiasan dalaman umah aku hijau kuning... ok x??? mcm bendera kedah plak.... tp, pe2 pn kombinasi 2 warna yg menarik n ceria skali.... n tema baju raya aku sekeluarga adlh grey... ini berbeza ngan tema hiasan dalaman, utk mengelakan baju sama ngan kain langsir.... hahahahhaa...
Kuih raya yg aku buat, almond landon n conflakes madu... ni dua kuih wajib every year... yg lain2 plak, biskut conflakes ranggup, biskut nestum, tart gulung n tart blueberry... itu jek yg aku sempat buat.... my mum plak buatkan tumpi n maruku.... 2 pn x dpt byk mcm tahun yg lepas, coz thun ni byk plak org order ngan dia... :)
oklah... aku stop dlu kt cni... t ada masa aku ceriter lg.... luv u alls....
Dah SiNggaH SuDi-sUdiLer KoMeN, TaK PuN PaNdaNg JeK DaH CuKuP..

No comments:

Post a Comment